در حال بارگذاری ...

مدیر کل هنرهای نمایشی در غرفه مهر:امکان نرسیدن قشقایی به فجر

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به روند بازسازی مجموعه تئاتر شهر عنوان کرد این امکان وجود دارد که تالار قشقایی به جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر نرسد.
مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی صبح امروز سه شنبه ۱۹ آبان ماه با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره طولانی شدن روند بازسازی مجموعه تئاترشهر به خبرنگار مهر گفت: از ابتدا زمانی که دفتر طرح های عمرانی به مساله بازسازی تئاتر شهر ورود کرد قرار بود بازسازی نمای بیرونی و ظاهری مجموعه مدنظر قرار گیرد و در حقیقت به نوعی تصمیم بر یک مرمت سطحی در این مجموعه بود اما نهایتا وضعیت بازسازی تغییر کرد و قرار شد در فاز اول تالارهای سایه، قشقایی و کارگاه نمایش مورد بازسازی قرار گیرد که البته در ادامه شاهد تغییر کاربری این تالارها نیز بودیم و ساختار اجرایی این تالارها تغییر کرد که همین امر باعث شد از لحاظ بودجه و زمان بندی آماده سازی تالارها با مشکل روبرو شویم.

وی ادامه داد: البته بهتر بود از همان ابتدا دوستان با مطالعه بیشتری به مساله بازسازی تئاتر شهر ورود می کردند تا امروز شاهد مشکل کمبود بودجه و امکانات نباشیم. در حال حاضر موضوع بازسازی به کمبودهای اعتباری دولت گره خورده و فاز نخست بازسازی این مجموعه خیلی طولانی شده است.

شفیعی در پایان یادآور شد: با طولانی شدن روند تعمیرات و بازسازی تئاترشهر من نگران این مساله هستم که تالار قشقایی به موقع آماده نشود و به جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر نرسد. حتی تالار سایه هم هنوز از لحاظ تجهیزات کامل نشده است. علاوه بر این هنوز وارد فاز دوم بازسازی هم نشده ایم که این امر خودش برآورد مالی مجزایی دارد اما همین مساله که به بازسازی تئاتر شهر توجه شده اتفاق بسیار خوبی است چون این مکان به شدت نیاز به بازسازی داشت. تئاتر شهر مکانی فرسوده و خسته است که نیاز به کمک دارد که البته امیدواریم در طی یکی دو هفته آینده طی جلساتی که با وزیر ارشاد و معاونت هنری می گذاریم مساله تامین اعتبارات مجموعه تئاتر شهر حل شود.

 




نظرات کاربران