در حال بارگذاری ...

تجلیل نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت ارشاد از روشندلان نمایش «فصل بهارنارنج»

رییس فراکسیون امید مجلس و نماینده مردم تهران با تماشای نمایش «فصل بهار نارنج» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از حضور موفق هنرمندان روشندل و پیام ارزشمند آنها در این اثر تجلیل کرد و از پیگیری مطالبات آنها در مجلس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر محمدرضا عارف در کنار علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، حجه الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و تعدادی دیگر از اعضای فراکسیون امید و هنرمندان در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به تماشای نمایش «فصل بهارنارنج»  نشستند که با نقش‌آفرینی هنرمندان نابینا روی صحنه می‌رود.
غلامرضا عربی کارگردان این اثر با قدردانی از مسئولان و هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: جامعه نابینایان از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طلب‌کار مدیریت شهری و اقتصادی هستند؛ این وضعیت برای دیگر اقشار معلول جسمی وجود دارد.
وی ادامه داد: جامعه نابینایان نیازمند دلسوزی نیست؛ تمام افرادی که در این نمایش حضور دارند شاغل‌ و فعال هستند. آنها توانایی‌های بسیاری دارند و تنها نیازمند ایجاد موقعیت‌هایی برای نشان دادن این توانایی‌ها هستند.
 مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی نیز خطاب به حاضران در مراسم اظهار کرد: امیدوارم همیشه مسئولان و قانون‌گذاران به تماشای تئاتر بنشینند و حضورشان مستمر باشد.
او بیان کرد: امسال در جشنواره 5 گروه نمایشی با شرایط خاص یعنی (نابینایان، کودکان بهزیستی، کم‌توانایان جسمی و جانبازان اعصاب و روان) حضور داشتند؛ شاید معلولان کم‌توان ذهنی در جامعه شرایط متفاوتی داشته باشند اما در صحنه تئاتر اینگونه نیست و مسائل خاص‌شان برای آنها موقعیت متفاوت به شمار می‌رود زیرا حس‌های دیگری دارند که می‌توانند از آنها بهره ببرند.
شفیعی با تاکید بر اینکه محور جشنواره سی و پنجم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بوده خاطرنشان کرد: جامعه تئاتری بسیار گسترده است و ما به نسبت ظرفیت انسانی به خصوص در حوزه دانشگاه، تالارهای مناسب اجرایی نداریم؛ مطمئنا با حضور مسئولان و قانون‌گذاران برای این هنر، شرایط مناسبی ایجاد شود.
محمدرضا عارف نیز عنوان کرد: امروز شاهد حضور خوب هنرمندان نابینا و پیام ارزشمند آنها در این اثر بودیم و آن امید است. حضور اجتماعی نابینایان نشان از انگیزه بسیار آنها برای فعالیت‌های اجتماعی است و ما در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات آنها خواهیم بود.
در انتهای این برنامه، مسئولان حاضر از اعضای نمایش «فصل بهار نارنج» با اهدای لوح، تقدیر کردند.




نظرات کاربران