در حال بارگذاری ...
به گزارش خبرگزاری مهر، هنرمند و مدرس تئاتر یونانی :

تئاتر ایران به سمت مدرن شدن می‌رود، به بازار تئاتر اروپا بیایید

اکتور ساتسولی هنرمند یونانی که در جشنواره تئاتر فجر کارگاهی آموزشی برگزار کرده، می‌گوید تئاتر ایران رو به پیشرفت است و آینده خوبی برای تئاتر این کشور پیش بینی می شود.

به  گزارش خبرنگار مهر، اکتور ساتسولی مدرس یونانی که در ایران حضور دارد در حاشیه برگزاری کارگاه «میراث ادبی و فرهنگی و الگوهای نوین ارایه آثار نمایشی» که در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد، یادآور شد: فقط چند نمایش معدود از ایران را در انگلیس دیده‌ام اما موضوعی که برایم خیلی جالب است، مدرن شدن تئاتر این کشور در سال‌های اخیر است.

این مدرس تئاتر یونانی افزود: در سفارتخانه با دوستانم گفتگویی درباره کشور ایران داشتم و آنها هم از قدرتمند شدن فعالیت‌های هنری ایران صحبت می کردند، به همین منظور انگیزه‌ام برای سفر به ایران بیشتر شد تا با مباحثی که قصد دارم در این کارگاه بگویم بتوانم به هنرمندان کمک کنم تا آثار خود را به کشورهای دیگر ببرند.

ساتسولی با اشاره به محتوای آموزشی کارگاه‌های آموزشی که در جشنواره برگزار می شود و از جمله کارگاه یونان که روز چهارشنبه در تئاتر شهر برگزار شد، گفت: در واقع این کارگاه  بر این موضوع متمرکز بود که چگونه گروه‌های نمایشی می‌توانند به بازارهای اروپایی بازار تئاتر دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: هرسال ۲ کشور اروپایی میزبان برنامه بازار تئاتر اروپایی هستند که فرصت خوبی را برای هنرمندان مشتاق برای شرکت در این برنامه فراهم می‌کند.

این مدرس یونانی درباره فعالیت خود در زمینه تئاتر گفت: بیشتر در زمینه‌های مدیریت آثار هنری و تئاتر فعالیت می‌کنم و بسیار علاقه مند بودم به ایران بیایم و هنرمندان فعال در این عرصه را ببینم تا با یکدیگر به گفتگو بپردازیم.

ساتسولی با بیان اینکه ایران و یونان ۲ تمدن قدیمی در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شوند، بیان کرد: اگر برقرار کردن این گفتگوها بین ۲ کشور تداوم داشته باشد و هر سال تولیدات مشترکی بین آنها صورت بگیرد، به طور حتم برگزاری این کارگاه‌ها تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

وی در پایان اشاره کرد: نباید این موضوع را فراموش کنیم که ۳ هزار سال پیش زبان خارجی در یونان، فارسی بوده و زبان خارجی در ایران یونانی بوده و تبادل فرهنگ و هنری این ۲ کشور می‌تواند نتایج مطلوبی در توسعه تئاتر داشته باشد.

کارگاه این مدرس با عنوان «میراث ادبی و فرهنگی و الگوهای نوین ارایه آثار نمایشی» به عنوان آخرین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر، روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه در مجموعه تئاترشهر برگزار شد.




نظرات کاربران