در حال بارگذاری ...
گزارشی از مراحل نصب تجهیزات نور و صحنه نمایش هملت

برداشتی مدرن و امروزی از هملت به روایت اوستر مایر

گروه نمایش هملت از روز دوشنبه این هفته طراحی صحنه و دکور بندی خود را برای اجرای عمومی این نمایش آغاز کرده است. این روزها دکور و تجهیزات صحنه نمایش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر در حال نصب در تالار وحدت است تا این اثر نمایشی روزهای هشتم، نهم و دهم بهمن در بخش تئاتر ملل و مسابقه بین الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه برود.

به گزارش ستاد خبری روابط عمومی جشنواره، گروه در حال آماده سازی دکور و تجهیزات و امکانات نور و صدای خود است. در حال حاضر ۱۵ تن دکور و تجهیزات نمایش «هملت» به تالار وحدت منتقل شده است.همچنین ۱۴ نفر گروه تکنیکال نمایش «هملت» در تالار وحدت در حال نصب تجهیزات و امکانات مدنظر هستند.

نمایش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر از جمله آثار نمایشی شاخص تئاتر اروپا است که قرار است با کارگردانی این چهره مطرح تئاتر جهان برای اولین بار در ایران و سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رود.

فرانک کوک ریتس (Frank kockriz) سرپرست نور،کابل کشی پروژکتورها و ترجمه متن در زمان اجرای عمومی هملت ظهر روز سه شنبه ششم بهمن ماه گفت:  به دلیل اینکه تالار وحدت سالن مناسب  اجرای موسیقی است و فضای کافی برای نور ندارد تلاش کردیم با نصب بیش از 100 پروژکتور نور مورد نیازمان را تنظیم کنیم .  وی افزود: شیوه نور پردازی ما در نمایش هملت، اکسپرسیونیسم است.

سرپرست نور نمایش هملت تصریح کرد : بخشی از پروژکتورهایی که در پرتال تالار وحدت نصب شده مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر اینکه قسمتی از لوازم و وسایل مورد نیاز را از کشور آلمان همراه خود اورده ایم از تجهیزات موجود در تالار وحدت نیز استفاده خواهیم کرد.

کوک ریتس که ترجمه متن در زمان اجرا را نیز انجام داده است در مورد پرده ایی که در قسمت انتهای سالن نصب میشود توضیح داد و گفت این پرده از جنس فلز و مانند تکه های زنجیر به یک دیگر متصل شده و برای نمایش دادن متن در هنگام اجرا استفاده میشود .

وی در باره طراحی نور نمایش گفت: طراحی اصلی نور را اریک اشنایدر مشاوره کارگردان اثر توماس اوستر مایر به ما پیشنهاد داده است  و این اثر برداشتی جدید از  شکسپیر کلاسیک نوشته هملت است و  حالت مدرن و امروزی دارد .

وی در خاتمه گفت: طراحی صحنه به دلیل سبک مدرن و خاص این اثر متفاوت است و در قسمت زیرین دکور موتورهایی برای حرکت نور نصب شده است ضمن اینکه تمام لوازم و مواد مورد استفاده در دکور نمایش از کشور آلمان به همراه گروه به ایران منتقل شده است .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران