در حال بارگذاری ...
در سالروز قیام مردم تبریز؛

جشنواره تئاتر فجر میزبان «تراژدی پارک اتابک» شد/ حضور مسئولان تبریز در تماشاخانه سنگلج

همزمان با سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن، تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی سیروس مصطفی شد که با حضور مسئولان فرهنگی شهر تبریز و رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی سیروس مصطفی که در بخش چهل سالگی انقلاب جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر حضور دارد، روز دوشنبه 29 بهمن و همزمان با سالروز قیام مردم تبریز در سال 1356، در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت.


در این اجرا مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ارشاد استان آذربایجان شرقی، رئیس حوزه هنری و همچنین رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهر تبریز به همراه حجت الاسلام دکتر محمدمهدی بهداروند، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و نادر برهانی مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از مهمانان ویژه ای بودند که به تماشای «تراژدی پارک اتابک» نشستند.


بعد از پایان اجرای «تراژدی پارک اتابک»، سیروس مصطفی کارگردان و بازیگر این اثر نمایشی ضمن قدردانی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهر تبریز از دبیرخانه جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر نیز بابت فراهم کردن شرایط اجرای این اثر همزمان با سالروز قیام مردم تبریز، تشکر کرد.


سپس علی اصغر شعردوست نماینده مردم تبریز در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و همچنین اولین دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور روی صحنه تماشاخانه سنگلج حضور پیدا کرد و به ایراد سخنانی پرداخت.


وی یادآور شد: روز 29 بهمن روز ویژه ای برای تبریز و مردم این شهر است. امام خمینی (ره) در پیام خود به مناسبت قیام مردم تبریز در سال 1356 این قیام را که با خون و حماسه گرامی داشته شده به عنوان حرکتی دانستند که مشعل انقلاب را روشن نگه داشت. امام خمینی (ره) از پیام خود به عنوان «غم نامه» برای مردم تبریز یاد کردند که در سکوت آن زمان قیام کرده و به بهای خون خود جریان انقلاب و آزادی را حفظ کردند.


شعردوست در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: خوشحالم نمایش «تراژدی پارک اتابک» در تماشاخانه سنگلج شهر تهران اجرا می شود. امیدوارم چنین حرکت هایی با شکوه بیشتر و در تالارهای بزرگ شهر تهران ادامه داشته باشند. تبریز به حق لایق است که در جایگاه بالاتری نسبت به امروز بنشیند زیرا در بسیاری از عرصه های هنری، شهر تبریز سرآمد است.


در پایان نیز مهمانان ویژه و حاضران در تماشاخانه سنگلج، روی صحنه قدیمی ترین سالن فعال تئاتر تهران با گروه بازیگران و اجرای نمایش «تراژدی پارک اتابک» عکس یادگاری گرفتند.




نظرات کاربران