در حال بارگذاری ...
سهم تئاتر ملل از پنجمین روز جشنواره‌ی سی و هفتم؛

میزبانی فرانسوی‌ها با «گذرگاه» از تماشاگران ایرانی

در پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «چیدمان (گذرگاه)» محصول کشور فرانسه، در خانه‌ی تئاتر میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، در پنجمین روز از جشنواره‌ی سی و هفتم، جمعه ۲۶ بهمن، در بخش صحنه‌ای ۱۰ نمایش به اجرا درمی‌آید. 
در این روز تالار چهارسوی مجموعه‌ی تئاتر شهر میزبان نمایش «شفیره» به کارگردانی مهدی شاه‌پیری است که در نوبت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به اجرا درمی‌آید. تالار سایه نیز پذیرای اجرای «خرده نان» به کارگردانی کورش سلیمانی خواهد بود که در نوبت‌های ۱۷ و ۱۹ اجرا می‌شود. در تالار قشقایی این مجموعه هم نمایش «عند از مطالبه» کار سامان خلیلیان در نوبت‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.
تئاتر مولوی از اجرای نمایش «فیل در تاریکی» به کارگردانی مهرداد مصطفوی در نوبت‌های ۱۷ و ۱۹ پذیرایی خواهد کرد و تالار حافظ نیز شاهد اجرای نمایش «دختر سطلی» کار فاتح بادپروا خواهد بود که در ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. در این روز، سومین اجرای «اپرای عشق» کار بهروز غریب‌پور در تالار فردوسی میزبان علاقه‌مندان می‌شود. این اثر نمایشی در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. 
در تالار دکتر ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر دومین اجرای «پدران» کار مهدی فرشیدی‌سپهر در ساعت ۱۷ روی صحنه می‌رود و تالار استاد سمندریان این تماشاخانه نمایش «راز بقا» کار سیدصالح علوی‌زاده را در نوبت‌های ۱۸ و ۲۰:۴۵ میزبانی می‌کند. خانه‌ی تئاتر نیز اجرای «چیدمان (گذرگاه)» کار پیر یودلوسکی از فرانسه را روی صحنه دارد. نمایش «دل آرام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری هم در ساعت ۱۷ در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.
در کنار این ۱۰ اثر، ۱۴ اثر دیگر در بخش به علاوه فجر اجرا خواهد شد. 
در این روز مکتب تهران دو نمایش را روی صحنه دارد، «مرگ در می‌زند» به کارگرانی منصوره سجادیان که در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود و «مونولوگ» به کارگرانی حسن برجکی که در نوبت‌های ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.
تئاتر مستقل میزبان نمایش «کودک وحشی» کار مهران رنجبر می‌شود که ساعت ۱۵ روی صحنه می‌رود. تماشاخانه‌‌ی سه نقطه نیز در این روز اجرای نمایش «نوای اسرارآمیز» کار سیدمحسن میرهاشمی را در ساعت ۱۹:۳۰ میزبانی می‌کند. تماشاخانه‌ی نوفل لوشاتو پذیرای دو نمایش «دو جلاد» به کارگرانی محمد یوسفی و «حجم غلیظ» به کارگردانی منصور صلواتی در نوبت‌های ۱۹ و ۲۱:۱۵ خواهد بود.
در تماشاخانه‌ی ایران تماشا نمایش «آنالیز» به کارگردانی امید اسدی در سه نوبت ۱۴، ۱۷ و ۱۹ اجرا می‌شود و تماشاخانه دیوار چهارم نیز سه نمایش «پابرهنه لخت، قلبی در مشت» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی را در ساعت ۱۷:۱۵، «مرگ فیدل» کار آرش سنجابی را در نوبت ۱۹:۳۰ و «مردی که از آستینش برف می‌بارید» کار محسن کاظمی را در نوبت ۲۱:۳۰ روی صحنه دارد. تماشاخانه‌ی شانو در این روز میزبان دو نمایش «باغ آلبالو» و «کافکا با من سخن بگو» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی است که در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ روی صحنه می‌روند. تماشاخانه‌ی همای سعادت نیز نمایش «کارداجین» به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری را در نوبت‌های ۱۷ و ۱۹ میزبانی خواهد کرد. تماشاخانه‌ی مان در این روز به اجرای نمایش «تهران بزرگ» کار علی جعفری اختصاص دارد که در نوبت‌های ۱۸ و ۲۰ اجرا می‌شود.
روز جمعه ۲۶ بهمن در بخش خیابانی شش نمایش اجرا خواهد شد. در این روز «کالبدشکافی یک اتفاق» کار مهدی حبیبی، «اخطار به مشترک پرمصرف» کار حسنا قبادی، «دایره، مربع، مستطیل» کار افشین خدری و «نامیرا» کار امیرحسین شفیعی در محوطه‌ی مجموعه‌ی تئاتر شهر و نمایش‌های «جنگ ابله‌ها» کار احمد یوسلیانی و «دعای آفتاب» کار محمدعلی صادق‌حسنی در محوطه‌ی خانه‌ی هنرمندان ایران اجرا خواهند شد. «اخطار به مشترک پرمصرف» و «دایره، مربع، مستطیل» صبح این روز در متروی میدان ولیعصر (عج) نیز میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خیابانی خواهند بود. 
در بخش دیگرگونه‌های اجرایی نیز پنج نمایش اجرا می‌شود. «نباید» کار نازنین‌زهرا رفیعی ساعت ۱۶ در سالن امتحانات پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و «کوهستان» کار آرش پروین از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محوطه‌ی مجموعه‌ی تئاتر شهر اجرا خواهند شد. 
نمایش «موزه نزدیک» کار آزاده شاهمیری نیز در دو نوبت ۱۴ و ۱۶ در پلاتو نول اجرا می‌شود. «آدم‌هایی که نمی‌بینم» کار سما موسوی‌مفخر ساعت ۱۸ و ۲۰ در عمارت روبرو اجرا می‌شود و «اپرای شماره ۰۱# تهران» کار مرتضی زارعی نیز ساعت ۱۸ و ۲۰ در کارگاه دکور تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.




نظرات کاربران