در حال بارگذاری ...
سومین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛

نمایش های 6 استان و 2 نمایش سوریه و فرانسه اجرا می شوند

چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه و در سومین روز برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش هایی از تبریز ، شیراز ، بندردیر، اصفهان، کرمانشاه و بجنورد در کنار نمایش هایی از تهران ، فرانسه و سوریه به اجرا در می آیند.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سومین روز جشنواره در بخش صحنه ای با اجرای 12 نمایش برگزار خواهد شد. تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش خورشید از حلب طلوع می کند به کارگردانی کورش زارعی که کار مشترک ایران و سوریه است خواهد بود. این نمایش یک اجرای در ساعت 20 انجام می دهد و مدت زمان آن 70 دقیقه است. تالار چهارسو این مجموعه نیز در نوبت های 18.30 و 20.30 میزبان نمایش تناسخ ، سه تا سی و پنج تومن به کارگردانی امیرعلی نبویان می شود. تالار سایه نیز به اجرای نمایش پرسه های موازی به کارگردانی علی کاظمی وند از تبریز اختصاص دارد که در نوبت های 17 و 19 روی صحنه خواهد رفت. در تالار قشقایی نیز یک هفته راه رفتن در بهشت به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم زاده از شیراز در ساعت های 17.30 و 19.30 اجرا می شود.

 

تئاتر مولوی در این روز به اجرای نمایش دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان اختصاص دارد که کارگردانی آن را فرهاد فزونی انجام داده است. این نمایش در نوبت های 17 و 19 روی صحنه می رود. تالار حافظ نیز اجرای عروسی خون به کارگردانی فضل اله عمرانی در بندر دیر را در نوبت های 18 و 20.30 دارد. اپرای عشق به کارگردانی بهروز غریب پور از سومین روز جشنواره در تالار فردوسی اجرای خود را آغاز می کند و تا 3 اسفند میزبان علاقه مندان به اپرای عروسکی خواهد بود. اجرای این اپرا در ساعت 19.30 برنامه ریزی شده و مدت زمان آن 110 دقیقه اعلام شده است.

 

نمایش سزمیز شام به کارگردانی محمدجواد صرامی از اصفهان ساعت 17 و 20 در تالار دکتر فرهاد ناظرزاده روی صحنه می رود و طناب به کارگردانی نصیر ملکی جو در نوبت های 18 و 21 تالار استاد سمندریان اجرا می شود. ساعت 5 شد بابا عنوان اثری از گلناز اکبری است که در نوبت های 16 و 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنهمی رود. این نمایش از کرمانشاه به جشنواره تئاتر فجر سفر می کند.

 

تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر در این روز اجرای چیدمان(گذرگاه) از کشور فرانسه را آغاز خواهد کرد. این نمایش به کارگردانی پیر بودالوسکی از ساعت 11 تا 20 میزبان تماشاگران خواهد بود. تماشاخانه سرو نیز در این روز به اجرای نمایش دایک کار حامد عالمی پور از بجنورد اختصاص دارد که در دو نوبت 17 و 19 روی صحنه می رود.

 

نمایش سقوط اضطراری کار سید علی موسویان آخرین اجرای خود در فجر سی و هفتم را در تماشاخانه مهر حوزه هنری انجام خواهد داد و دل آرام ناآرام نیز که با کارگردانی نرگس صابری از 22 بهمن در تماشاخانه ماه روی صحنه بوده در ساعت 18 به اجرا در می آید . این نمایش تا 26 بهمن میزبان مخاطبان جشنواره است.

 

اجرای 6 پروژه نمایشی از بخش دیگر گونه های اجرایی

سومین روز جشنواره بین المللی تئتر فجر با اجرای 6 پروژه از بخش دیگر گونه های اجرایی در پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر ، آمفی تئاتر ان جی او های شورای شهر تهران ، پلاتو نول ، باغ موزه قصر ، پلاتفرم عمارت روبرو ، و کارگاه دکور تالار وحدت برگزار می شود.

 

ما و دیگران عنوان نمایشی نوشته و کارگردانی ثریا اخلاقی است که در روزهای 24 و 25 بهمن ساعت 16 و 18 در پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. دیگریم، چرا؟ با سرپرستی علی ظفر قهرمانی نژاد پروژه دیگری در این بخش است که 24 بهمن در آمفی تئاتر NGO های شورای شهر تهران به اجرا در می آید. و موزه نزیک به کارگردانی آزاده شاهمیری ساعت های 14 و 16 این روز در پلاتو نول اجرای خود را آغاز می کند. زمان در حبس قصر کار میلاد جباری مولانا دومین روز اجرای خود را در باغ موزه قصر پشت سر خواهد گذاشت که در دو نوبت 18 و 19.30 برگزار می شود. رکوئیمی بر وزن صندلی با بوی تهران و احوالات دیگرعنوان پروژه دیگری است کارگردانی شایان فیروزی که ساعت 19 در عمارت روبرو میزبان علاقه مندان می شود. در نوبت های 18 و 20 نیز پلاتفرم عمارت روبرو میزبان آدم هایی که نمی بینیم به کارگردانی سما موسوی مفخر خواهد بود. در این روز دومین اجرای اپرای شماره 01# تهران کار مرتضی زارعی در دو نوبت 18 و 20 کارگاه دکور تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 

8 اجرای خیابانی برنامه روز سوم

محوطه مجموعه تئاتر شهر در سومین روز برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شاهد اجرای چهار نمایش خیابانی خواهد بود. شدن به کارگردانی علی محمد رادمنش ، خرس های پاندا کار رضا ملکی ، درباره یک توپ کار موسی هدایتی و نامیرا کار امیر حسین شفیعی در نوبت های 16 ، 16.30، 17 و 18.15 نمایش های محوطه تئاتر شهر هستند.

نمایش سوگلین کار مهدی صالحیار و چمدان های من به کارگردانی مختار محمدی دو نمایشی هستند که در ساعت های 16.30 و 17 محوطه خانه هنرمندان ایران به اجرا در می آیند. درباره توپ کار موسی هدایتی و خرس های پاندا کار رضا ملکی در ساعت های 10.30 و 11 صبح نیز در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) به اجرا در می ایند.




نظرات کاربران