در حال بارگذاری ...
مدیر بخش پوستر جشنواره ی تئاتر فجر اعلام کرد:

رشد 40 درصدی هنرمندان در بخش مسابقه پوستر

ابراهیم حسینی مدیر بخش پوستر سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر: امسال ۱۱۷ نفر با ۴۳۵ اثر از ۳۲ شهرستان متقاضی حضور در جشنواره بوده اند و از این تعداد ۸۳ مرد و ۳۴ زن تقاضای شرکت داشته اند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی این جشنواره؛ مدیر بخش پوستر جشنواره ی تئاتر فجر در خصوص تعداد شرکت کنندگان توضیح داد: حضور مستمر بخش پوستر جشنواره ی تئاتر فجر در یک دهه ی اخیر تاثیر زیادی بر روند شکوفایی این هنر داشته و بخش پوستر تئاتر فجر تبدیل به یک مسابقه ی مرجع شده است.

حسینی یکی از دلایل این رشد را ثبت نام های اینترنتی دانسته و گفت: در یک دهه ی گذشته حضور مستمر بخش پوستر در جشنواره ی فجر سبب پویایی و شکوفایی این بخش شده است، این حضور مستمر تاثیر زیادی بر روند شکوفایی این بخش داشته و تبدیل به یک مسابقه ی مرجع شده است؛ در همین خصوص به روال سالهای گذشته کتابی مجزا برای بخش پوستر خواهیم داشت که آثار راه یافته در آن چاپ خواهد شد؛ همچنین نمایشگاه پوستر را نیز با شکوه هرچه تمامتر برگزار خواهیم نمود.

وی در خصوص شرایط ورود آثار به بخش مسابقه گفت: گاهی شرکت کنندگان به دلیل عدم دقت به فراخوان اشتباهاتی می کنند، 7 اثر از داوری کنار گذاشته شده اند چرا که به جای ارسال پوستر تئاتر، پوسترهایی برای جشنواره ی فجر طراحی و ارسال کرده اند؛ به همین دلیل آثار ارسالی پس از بررسی انطباق با فراخوان به بخش مسابقه راه می یابند و همچنین پوستر اجراهای عمومی و جشنواره ای آثار صحنه ای و هر نوع اثری با مضمون هنرهای نمایشی از جمله آثار دیگرگونه های اجرایی، خیابانی، نکوداشت چهره های تئاتری، جشنواره ها و... همگی مباحثی هستند که پوستر آنها حتی با یک اجرا، به بخش مسابقه راه می یابند.

مدیر بخش پوستر جشنواره ی تئاتر فجر ادامه داد: داوران این بخش آقایان ساعد مشکی، فرزاد ادیبی و صالح تسبیحی هستند و از آنجایی که زیبایی شناسی امری وابسته به سلیقه است در تمامی سالهای برگزاری بخش پوستر سعی بر آن بوده که داورانی از نسل های متفاوت حضور داشته باشند تا در کنار اصول و استانداردهایی که در کار هر داوری ثابت است، روند زیبایی شناسی نسلهای متفاوت نیز در انتخاب آثار لحاظ گردد؛ ضمنا داوران هر دوره در امر طراحی پوستر تخصص داشته و مورد وثوق شرکت کنندگانند.

ابراهیم حسینی در پایان افزود: بخش پوستر یک بخش ویژه است، ما تنها جشنواره ای در سطح بین المللی هستیم که بخش مسابقه ی اقلام تبلیغاتی اش در قالب عکس، پوستر و هویت بصری در آن برگزار می شود، به همین دلیل از رسانه ها انتظار داریم تا به این بخش بیشتر بپردازند؛ جشنواره ی تئاتر فجر منوط به یک یا دو بخش نبوده و تمامی بخشهای جنبی آن مهم و ارزشمندند، خوب است که 117 شرکت کننده را نه به صورت منفرد که 117 گروه نمایشی بدانیم.

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 با دبیری نادر برهانی مرند برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران