در حال بارگذاری ...
دو نمایش نیز‌ به دبیرخانه سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر معرفى شدند

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر رضوان نفرات برتر خود را شناخت

مراسم اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی ۱۴ شهریور در سالن اصلی تئاترشهر مشهد برگزار شد.

مراسم اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی 14 شهریور در سالن اصلی تئاترشهر مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه‌ی بیست و هشتمین جشنواره‌ی تئاتر استان خراسان رضوی، در ابتدای این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: تئاتر امروزه در مشهد تبدیل به یک چشمه جوشان شده است. جعفر مروارید  افزود: خیلی خوشحالم که در اختتامیه بیست‌وهشتمین تئاتر استان خراسان‌رضوی شاهد یک حرکت زنده و پویا از تئاتر در استان هستیم. ما ۲۰ اجرای تئاتر استانی داشتیم که باعث افتخار ماست و وظیفه ما حمایت از اصحاب تئاتر و هنر سرزنده تئاتر مشهد است.
وی ادامه داد: ما در این جشنواره نقشه راهی را برای تکامل جوان‌گرایی شاهد هستیم و این‌که در چهلمین سال انقلاب اسلامی می‌توانیم از هنرمندان و نسل جوان دفاع کنیم؛ ضمن این‌که مشهد هم ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب تئاتر کشور مطرح شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: علاوه بر جوان‌گرایی، توجه به سنت‌گرایی و متون دارای داشته‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و این‌که تئاتر علاوه بر  ابداعات و ابتکارات باید خطی را با نسبت وضعیت کنونی ایران داشته باشد.
مروارید خاطرنشان کرد: تئاتر مشهد به سمت تئاتری با بیان زبان‌شناسانه، نقاد اجتماعی، خلاق و زیبایی‌شناسانه در حرکت است؛ البته که ما در بحث آموزش تئاتر نیازمند حمایت هستیم که می‌توان با کمک خود اصحاب تئاتر به این مهم رسید و این مسئله را تقویت کرد.
در ادامه مراسم اختتامیه، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی، آرش خیرآبادی با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: بنده یکی از دبیران جشنواره بوده‌ام و جشنواره دو دبیر تخصصی و اجرایی هم دارد که آقای مرتضی ملتجی و آقای کریم جشنی هستند. در کنار این دو بزرگوار، علی روحی، آقای اشکذری و احمدرضا افشاری تمام بار مسئولیت جشنواره را بر عهده داشتند.
دبیر بیست و هشتمین جشنواره‌ی تآتر خراسان رضوی در ادامه افزود: این جشنواره برای نخستین بار به شیوه‌ای کاملا دموکراتیک اداره شده و در آن، هر تصمیم‌گیری ولو اگر کوچک، با رأی و نظر همه‌گانی اتخاذ شده. ما برای نخستین بار، در این شرایط سخت اقتصادی، توانستیم بدونِ هیچ بار مالی افزوده و بده‌کاری، جشنواره را به سرانجام برسانیم و به شهادتِ کارشناسان، یکی از منضبط‌ترین و منظم‌ترین جشنواره‌های استانی را رقم بزنیم.
حسین مسافرآستانه، به عنوانِ نماینده‌ی هیئت داورانِ جشنواره نیز در این مراسم سخن‌رانی کرد. وی با اشاره به این که بیانیه‌ی هیئت داوران را نه به صورتِ کتبی که به صورتِ شفاهی ارایه می‌دهد، بیست و هشتمین جشنواره‌ی استان خراسان رضوی را یکی از منظم‌ترین و با برنامه‌ترین جشنواره‌هایی خواند که تا به حال تجربه داشته.
وی در ادامه افزود: در جشنواره‌ی امسال، جای پیش‌کسوتانِ تئاتر استان خالی بود. جوان‌گرایی اگر چه امری مطلوب است، اما جا داشت که از تجربه و حضورِ پیش‌کسوتان نیز استفاده می‌شد. او در ادامه گفت: سفارش من به جوانانِ تئاتر خراسان آموزش است. از امر آموزش هرگز غفلت نکنید و تا می‌توانید سطح آگاهی و تجربه‌ی خود را با آموزش بالا ببرید.
در ادامه این مراسم نفرات برتر در بخش‌های مختلف معرفی شدند. هیأت داوران بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر استانى خراسان رضوى، برگزیده خود در بخش طراحى لباس را معرفى کرد که در این بخش از «محبوبه سلطانى» براى طراحى لباس نمایش «خیاط» تقدیر شد. همچنین در بخش طراحی صحنه، «شهاب افتخاری» براى طراحى صحنه نمایش «هزار فرسنگ زیر دریا» رتبه اول، «احسان عاقل» طراح صحنه نمایش «هتل تایگا» رتبه دوم و «مسعود صفری» طراح صحنه نمایش «رومئو ژولیت» را کسب کردند. در بخش موسیقی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان، در رتبه اول گروه موسیقی نمایش «مرداس»، در رتبه دوم «احسان عاقل» آهنگساز نمایش «هتل تایگا» و در رتبه سوم «پدرام نیک‌فرجام» آهنگساز نمایش «روزمرگی» انتخاب شدند. در بخش برترین بازیگران زن جشنواره تئاتر رضوان نیز هیأت داوران در رتبه اول «فاطمه توانا» براى بازى در نمایش «هزار فرسنگ زیر دریا»، در رتبه دوم «میترا بابایی» براى بازى در نمایش «مرد شده» و در رتبه سوم «نینا گودرزی» براى بازى در نمایش «رومئو ژولیت» را برگزید. همچنین، در بخش برترین بازیگرانِ مردِ جشنواره بیست‌و‌هشتم نیز در رتبه اول «امید سعیدی» براى بازی در نمایش «مرداس»، در رتبه دوم مشترکاً «محسن شهرکی» براى نمایش «خام به صورت قرمز» و «مجید بخششیان» براى نمایش «رومئو ژولیت» و در رتبه سوم مشترکاً «مصطفی محمدزاده» براى نمایش «روزمرگی» و «عباس دانشدوست» براى نمایش «هتل تایگا» برگزیده شدند. به بازیگران نوجوان؛ «متین دادگر» بازیگر نمایش «فراموشی» و «پوریا اصیلی» بازیگر نمایش «هتل تایگا» لوح تقدیر اهدا گردید. در بخش برترین نویسندگان جشنواره بیست‌و‌هشتم تئاتر خراسان رضوى، هیأت داوران در رتبه اول «آسو بهاری» براى نگارش نمایشنامه «مرد شده»، در رتبه دوم «احسان روحی» براى نمایش «فراموشی» و در رتبه سوم «امیرحسین آژیرارشد» براى نگارش نمایشنامه «خام به صورت قرمز» را معرفی کردند. در بخش کارگردانی نیز در رتبه اول «مسعود صفری» براى کارگردانى نمایش «رومئو ژولیت»، در رتبه دوم «میترا بابایی» براى کارگردانى نمایش «مرد شده»، در رتبه سوم مشترکاً «امیر رستگارمقدم» براى کارگردانى نمایش «مرداس» و «امیرحسین آژیرارشد» براى کارگردانى نمایش «خام به صورت قرمز» برگزیده شدند.
با انتخاب هیأت داوران بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوى، ٢ نمایش نیز‌ به دبیرخانه سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر معرفى شدند که «رومئو ژولیت» به نویسندگی «میلاد کاشانی» و کارگردانى «مسعود صفری» و «خام به صورت قرمز» به نویسندگى و کارگردانى «امیرحسین آژیرارشد» این دو نمایش بودند.
همچنین، هیأت داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسى بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر استانى خراسان رضوى، متشکل از «سهند خیرآبادی»، «احسان روحی» و «حسین شمس‌آبادی» برگزیدگانِ خود در این مسابقه را معرفى کردند که در بخش برگزیده، «مجید بخششیان» براى نگارش نمایشنامه «تولستوی» و در بخش آثار قابل تقدیر، نمایشنامه «بازی‌چه» نوشته «علی داها»، نمایشنامه «ایستگاه رادیویی» با نویسندگى «سارا یکه‌باش» و نمایشنامه «زباله‌های فضایی» با نویسندگى «کامران سعادت» انتخاب شدند.




نظرات کاربران