فراخوان سمینار تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره، فراخوان سمینار تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی که از برنامه های بخش تکریم چهل سالگی انقلاب اسلامی است، منتشر شد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.fitf.ir (بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی) و مطالعه ی شرایط مندرج در فراخوانِ سمینار تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی نسبت به ثبت آثار خود اقدام کنند.
لازم به ذکر است مهلت ارسال چکیده (مقالات علمی-پژوهشی) ۱۵ مهرماه و همچنین آخرین مهلت ارسال اصل مقاله ها (بخش علمی ،پژوهشی و نگارش آزاد) ۱۰ آذرماه است.
گفتنی است سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از 22 بهمن لغایت 4 اسفند 1397 برگزار خواهد شد.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
حسین اسدی، کارگردان نمایش «کهته» که در بخش تازهها حضور یافته میگوید تمامی آثار بخش مسابقه با هم ارزیابی و داوری میشوند و این شاید خیلی منصفانه نباشد، چراکه برخی از آثار بخش مرور تاکنون در چند تماشاخانه به روی صحنه رفتهاند و آثاری که مثل ما برای جشنواره آماده شدهاند، ...
مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید در این اثر تلاش کرده است تنها بهعنوان یک راوی و بدون قضاوتگری نقاط عطف زندگی طیب حاجرضایی را به تصویر بکشد و نشان دهد که در برهههای ...
کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید این اثر بر پایه اندیشه چشمهای بینایی که حقیقت را کتمان میکنند بنا شده است. حقیقتی که میتواند به کل روابط جوامع انسانی ...
حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازهها وارد مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر شده است، میگوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...
کارگردان «آشپزخانه فنلاندیها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی میداند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آنها دارد.