در حال بارگذاری ...
شب گذشته برگزار شد:

گپ‌و‌گفتی بینافرهنگى به سبک تئاتر

ایجاد شبکه‌های ارتباطی میان هنرمندان ایرانی و خارجی هدف اصلی رزیدنسی‌های این دوره از جشنواره است.

 

شب گذشته جمعی از مهمانان بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر در خانه فرهنگ و هنر «مانا» گرد هم آمدند.

در ابتدای این نشست گرم و دوستانه آروند دشت‌آرای –مدیر بخش بین‌الملل جشنواره سی‌وششم- ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانانی که از کشورهای مختلف نظیر فرانسه، سوئیس، سوئد، هلند، مکزیک، نروژ و... برای  حضور در بخش رزیدنسی‌های جشنواره تئاتر فجردر تهران به سر می‌برند، هدف از این نشست را ارتباط پایدار و بینافرهنگی میان هنرمندان سراسر دنیا توصیف کرد: «ایجاد شبکه‌های ارتباطی میان هنرمندان ایرانی و خارجی هدف اصلی رزیدنسی‌های این دوره از جشنواره است. تبادلات فرهنگی می‌تواند در سال‌های آینده سرمایه‌ای برای همکاری‌های مشترک فراهم کند. گفت‌وگوهایی که در جریان این ارتباط‌ها و در این بازه‌ی زمانی چندروزه شکل می‌گیرد، منجر به شناخت خواهد شد. همین شناخت می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌های نهفته در هنرمندان را آشکار کند.»

دشت‌آرای  همچنین نسبت به شکل‌گیری این پاتوق فرهنگی ابراز امیدواری کرد: «باید منتظر بود و دید این ملاقات‌ها و گپ‌وگفت‌ها در نهایت می‌تواند به خلق آثاری بین‌المللی بیانجامد.»

این اولین بار است که بخش رزیدنسی‌ در جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد. در نخستین مرحله‌ی این رویداد رزیدنسی‌ها در حیطه‌های مختلف و در طول جشنواره فعالیت خواهد داشت؛ حوزه‌هایی نظیر «رزیدنسی بینارشته‌ای»، «رزیدنسی کار برروی متن» و «رزیدنسی تئاتر محیطی» از جمله‌ی فعالیت‌های این بخش از جشنواره است.

گفتی است نتیجه نهایی و خروجی بخش رزیدنسی که یک هفته پیش از شروع جشنواره کار خود را آغاز کرده، به صورت یک پرفورمنس-گزارش و در بخش تمرین_اجرا (ترای آوت) جشنواره،  روز ٢٩ دی‌ماه در سالن آفتاب (ساعت  11، ساعت 15 و ساعت 17)  به اجرا در خواهد آمد.

 

 




نظرات کاربران