در حال بارگذاری ...

زندگى در عراق

نمایش «سرداب» از کشور عراق به کارگردانى احمد نسیم در سى‌و ششمین جشنواره بین‌الملى تئاتر فجر حضور دارد.

نمایش «سرداب» از کشور عراق به کارگردانى احمد نسیم در سى‌و ششمین جشنواره بین‌الملى تئاتر فجر حضور دارد.
به گزارش روابط عمومى جشنواره، احمد نسیم خود در این نمایش بازى مى‌کند و نمایشنامه نوشته مشترک او و سه بازیگر دیگر، کرم جاسم، عمر ظربور و زینال عبدین است. سرداب تبادل روحی تفکرات مابین چهار نفر است. آن‌ها هر روز پنهانی در یک سرداب با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد تفکرات و احساساتشان حرف بزنند. یک رقاص، یک فرد معلول، یک زن ستم‌دیده و یک فرد ناشنوا در مورد وضعیت زندگی خود در عراق صحبت می‌کنند. این اجرا با استفاده از عناصر ملودرام، دیالوگ و مولتی‌مدیا افکار مردم عادی عراق را در درگیری با تجربیات تلخ جنگ منعکس می‌کند و از اشتیاق آن‌ها برای تغییرات مثبت سخن می‌گوید.
هلا مِویس تهیه کننده این تئاتر است. او در سال 2010 مدیر پروژه‌هاى بین‌المللى خانه تئاتر برلین بود و براى نخستین بار به دعوت جشنواره‌اى به بغداد رفت. او پس از دیدن عراق به تولید و کارگردانى تئاتر در این کشور پرداخت، با شعار «عراق، سرمایه فرهنگ جهان عرب». او پروژه‌اى را بین مصر، عراق، فرانسه و آلمان شکل داد که اولین تولید مشترک بین‌المللى‌شان بعد از 7 سال محسوب مى‌شد.
نمایش «سرداب» سوم بهمن‌ماه ساعت 16:30 در سالن قشقایى و چهارم بهمن در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر به صحنه مى‌رود.
سى‌وششمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر،‌به دبیرى فرهاد مهندس‌پور از 28 دى‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار مى‌شود. امسال مدیر بخش بین‌الملل آروند دشت‌آرای است.




نظرات کاربران